Проповідник, насамперед, відзначив, що сьогодні Христова Церква святкує одне з найбільших свят у році – Преображення Господнє. Свято особливої події, яка сталася під час земної місії Ісуса Христа з Ним і Його учнями. Події, яка продовжує діяти в житті Церкви, кожного християнина, нашому особистому житті й сьогодні.
«Ми чуємо з благовістування Святих Євангелій, що перед своїми страстями Ісус Христос взяв своїх трьох учнів – Петра, Якова та Івана – і вийшов із ними на гору Тавор. І перед їхніми очима преобразився», – зазначив Глава Церкви.
Виходячи на гору, наголосив проповідник, учні бачили в постаті Ісуса Христа тільки людину. У моменті преображення, як стверджує апостол Петро, Христос преобразився перед ними, показавши славу свого Божества. Обличчя його почало сяяти, наче сонце, а одежа стала білою, наче сніг.
Особливу увагу Глава УГКЦ звернув на слова Бога Отця, які звучать у сьогоднішньому Євангелії: «Це Син мій улюблений. Його слухайте!».
Що означають ці слова? Що означає слухати Сина Божого? «Ми бачимо, – розповів Блаженніший Святослав, – як апостол Петро, як і інші учні, вийшов на гору Тавор зі своїми думками, планами, ідеями і навіть зі своїм пошуком та особистим відчуттям щастя. Коли він бачить три постаті – Христа, Мойсея та Іллю, то каже: "Як добре нам тут бути. Давай, Учителю, ми тут побудуємо три намети, і так нам тут разом буде гарно перебувати…"».
«І в цей момент, – продовжив проповідник, – плани апостола Петра перебиває сам голос Святого Отця, який каже: "Його слухайте, мого улюбленого Сина, у якому моє благовоління". Петро замовкає й учні падають ниць перед Богоявлінням Отця, Сина і Духа Святого».
Отож, підсумовує Глава Церкви, ми відчуваємо в тому голосі Отця, що сила Божества, яка нам подається як благодать Святого Духа, не діє автоматично. Таворське світло сяє у житті кожної людини в наших життєвих обставинах лише тоді, коли ми готові слухати Бога.
«Слухати Бога, слухати Сина Божого означає, найперше, бути готовим прийняти Його дар, Його світло, означає слухатися. Тобто в момент слухання змінитися, преобразитися самому, змінити свої думки, ідеї, плани, особисте життя. У той момент слухання людина зможе вповні преобразитися так, як преобразилися очі апостолів на Таворській горі», – сказав духовний лідер.
Предстоятель відзначив, що сьогодні ми приходимо до храму не з порожніми руками, а приносимо перші цьогорічні плоди. За його словами, ця традиція, цей жест є теж моментом зустрічі Старого і Нового Заповіту. У Старому Заповіті в час жнив кожен батько ізраїльської родини мав прийти до Божого храму з первоплодами своєї землеробської праці, постати перед Божим обличчям із тими плодами, які є водночас плодами землі та плодами його людського зусилля і праці.
Це було свідченням того, що ізраїльтяни сповідували, що Господь Бог є господарем їхньої землі. І десятину з того всього, що отримують, повертають назад істинному Власникові.
«Так само і сьогодні новозавітна Христова Церква у святі Преображення постає перед Божим обличчям із плодами нашої праці. Не всі ми сьогодні працюємо на землі, але в цьому святі принесімо до Господа плоди нашої особистої праці – інтелектуальної, наукової, господарської чи землеробської. Постаньмо перед Божим обличчям і усвідоммо, що ми можемо бути плідними в нашому житті, зусиллях, планах, думках лише тоді, коли Таворське світло буде нас опромінювати», – закликав Блаженніший Святослав.
Департамент інформації УГКЦ
фото: Іван Довганик